Nuwe grendelstate sal herstel belemmer

pexels-energepiccom-313690-scaled-1 (1)

Verskeie ekonomiese aanwysers illustreer ‘n moeilike terugkeer na normale saketoestande. Nuwe en voortslepende grendelstaatmaatreëls – plaaslik en in die buiteland – sal waarskynlik inkomste en verbruikersvertroue afweer, wat Suid-Afrika se moeilike herstel verder sal belemmer. 
 

Verskeie lande, veral in Europa, het nou weer nuwe grendelstaatmaatreëls ingestel. Hierdie maatreëls het ‘n invloed op reis en produksie en sal Suid-Afrika se moeilike herstel na die streng grendelstaat van die tweede kwartaal van 2020 bemoeilik. 
 

Dit is volgens die Sakeliga-ETM Ekonomiese Oorsig vir Besluitnemings in die Sakewêreld wat vandag bekend gemaak is. Die November verslag oorweeg plaaslike en wêreldwye makro-ekonomiese tendense wat relevant is vir ondernemings. 
 

Die belangrikste gevolgtrekking van die verslag is dat die ekonomiese aktiwiteite en produksie, hoewel dit tot ‘n mate herstel het sedert die uiters benarde vlakke van die grendelstaat, swakker is as voorheen.  


 Langdurige nadelige gevolge van grendelstate, Covid-vrese en onderbrekings in voorsiening sal na verwagting nog ‘n geruime tyd die handel beperk. Dit sal op die beurt indiensneming en investering onderdruk en die fiskale uitdagings vergroot. 

Terwyl plaaslike produksie ietwat herstel het, was huishoudelike inkomste in die derde kwartaal steeds onder druk. Besteding word gedeeltelik ondersteun deur uiters lae rentekoerse en groot regeringstekorte wat gehandhaaf word, wat nie langtermyn ekonomiese gesondheid weerspieël nie. Boonop is herstel oor verskillende lande oneweredig versprei en potensieel onvolhoubaar, wat ook die plaaslike ekonomie verder nadelig kan beïnvloed. 
 

Sakeliga raai sy lede aan om waaksaam te wees oor die moontlikheid van nuwe grendelstaatmaatreëls, belastingverhogings en om versigtig te wees vir onteieningsrisiko’s in die lig van onvriendelike regeringsbeleid en toenemende fiskale druk. Die noodsaak vir positiewe beleidshervorming kan in die stadium nie genoeg beklemtoon word nie.  


Lees die volle verslag by die volgende skakel

ETM-Sakeliga SA Beleidstelkaart verbeter ietwat vanaf baie lae vlakke 

Ten spyte van enorme fiskale druk, het die ETM-Sakeliga Beleidstelkaart ietwat verbeter van 30/100 in K2 tot 40/100 in die derde kwartaal. Dit weerspieël grotendeels die voortgesette relatiewe SARB-omsigtigheid, die herstel van elektrisiteitsuitsette met beter netwerkstabiliteit en gunstiger toestande in die arbeidsmark sedert die reusagtige insinking in die tweede kwartaal. 
 

Die vlak van die indeks illustreer egter steeds die duidelike gebrek aan voordelige hervorming wat weerspieël word in die huidige administratiewe benadering tot ekonomiese beleid. 
 

Oor die Presidensiële Beleidstelkaart  

Die indeks poog om ‘n telkaart te volg van die huidige administrasie se beleidsvordering in terme van die werklike ekonomiese gevolge, eerder as net vermoedens, beloftes en wenslyste. Die telkaart bestaan uit 10 faktore, wat elk uit 10 tel om ‘n telling uit 100 te gee. ‘n Onaangepaste en sakesiklus-aangepaste indeks (met behulp van die ETM-sakesiklusaanwyser) word vertoon. Die aangepaste indeks verminder die effek van opswaaie en resessies in die siklus. 


Die 10 faktore: 

  • ETM se saamgestelde arbeidsmarkindeks (Stats SA, BEO, SACCI) 
  • Die rand teenoor ’n mandjie ontluikendemarkgeldeenhede se wisselkoerse (Macrobond) 
  • Suid-Afrikaanse effekteopbrengste vergeleke met buitelandse effekteopbrengste (Macrobond) 
  • Peiling oor politieke beperkinge op die sakewêreld (BEO) 
  • ETM-indeks van SA Fiskale Stres (Stats SA, Nasionale Tesourie) 
  • Vertroue rakende vaste investering in vervaardiging (BEO) 
  • SA teenoor ontluikende markte se prestasie van klein- en middelkapitalisasie-aandele (Macrobond) 
  • Energieproduksie (Stats SA) 
  • Die verhouding van SA netto private investering/verbruik (SARB, Stats SA) 

Die verhouding van SA netto internasionale beleggingsposisie/BBP (SARB, Stats SA) 

Archives